hello artlovers #38

Den här insekten är en slags semi-fjärill och den bygger sin kokong av saker den hittar för att sedan lappa ihop det med silkestråd.

konstnären Hubert Duprat har låtit dem endast ha exklusivt material tillhanda. och då har de skapat det här. vårkollektionen.

Inspirerande. Jag har rensat ut mitt förråd, installerat ljus och byggt en walking closet. Det är inte klokt vad man får tid till mycket när man måste plugga. Imorse gick jag in där bara för känslan. ville dock inte ha någon av de tre skjortor som hängde där. tog istället en ur smutskorgen. att bara ha sina favoriter = frihet. kokongen ligger kvar spröd, trasig och brun i hallen. skit i den. jag går ut. det är vår.









Kommentarer
Postat av: nisse

Vinden är en liten pojke med ett sinne för humor som han endast delar med flaggstången. För flaggan är less på hela grejen. Han vill prova något nytt.

2009-05-15 @ 15:24:24
Postat av: calle

hahaha, den var superbra.

2009-05-16 @ 00:32:25
Postat av: c

älskade pyre, min mobil e sönder. du kan radera den här kommentaren imorgon. jag har åkt nattbuss i paris. gonatt.

2009-05-16 @ 02:38:32
Postat av: calle

nej. kommentaren var en gåva. den är min nu.

2009-05-16 @ 10:44:11
Postat av: Jonas

De va mycke grym art må jag säga.

Tips: Du bör inte missa teaterhögskolans slutproduktion Dödens triumf! Obs! Endast 5 st föreställningar kvar. Om du vill gå så säg till mig vilken dag så fixar jag in dig gratis. /J

Postat av: calle

jag har sett den, men tack ändå!

tyvärr såg jag också fotbollen igår. grrrr.

2009-05-18 @ 09:38:55
Postat av: Joppe

Jag har länge fascinerats av dem. Nattsländor är det. Det roligaste med dem är nästan att de bor jättelänge i vattnet i sina hus och sen blir de sländor, parar sig och dör direkt.

2009-06-05 @ 18:22:36
URL: http://joppelito.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback