vattenkillen i stövlarna

den här gamla omslagsklassickern med gastr del sol försökte jag efterapa i somras då jag hittade en stövel på stranden. dock med föga framgång. det räcker alltså inte med att man fyller en stövel med vatten och huttar den allt vad man kan upp i luften, för att utlösa ett vattenspöke vid dess landning. kanske har de använt dynamit. eller så hoppas man bara det.

vit päls + strip squad = sant

jag ville bara säga det. vit päls har gästat strip squad på ett framträdande. å fy fanken vad jag var glad. det var min favolåt tillråga på:unreliable narrator. ha det gytt.

strip squad

när pälsen gästade malmöfestivalen

24580-103

det här är den enda bild jag tog när vit päls spelade på malmöfestivalen. den föreställer pers näsa och mickes armar vilandes i kors uppe på rampen bredvid scenen. i bakgrunden skymtar man också barry som ser ut att passa sig för att gå ut i regnet och så lite av lars å lite av siri. kristoffer som också var med på konserten berättade att nån som var där hade sagt: "det var så jävla bra å ni var så jävla snygga". en sån komplimang har vi aldrig fått förr så vitt jag vet. så ni kan förstå att jag skulle vilja se fler bilder från spektaklet. har Du några bilder, eller vet nån som har, så hör av er.

turkaffärer

det var länge sedan en rolig skunkgrupp var ett topic i min umgängeskrets. men jäklar vad skunkhumor är kul när det vill sig. kul på sitt underbara nördiga sätt.

skunkgruppen turkaffärer

repfest

24580-9924580-10024580-101

/calle

plötsligt i vinslöv dagen.

igår var jag i vinslöv. det var nån sorts årlig fetival för fansen som älskar den där filmen som jag typ sett halva en gång för länge sen och inte kommer ihåg särskilt mycket av. nu var där i alla fall folk från hela sverige som fotade sig tillsammans med holger och hans moped utanför perssons taverna. fotandet och autografskrivandet ville aldrig riktigt ta slut. sedan var där frågesport där vissa kunde allt. en göteborgare vann. han hade även med sig en idé till ett plötsligt i vinslöv spel som han diskuterade ivrigt med några som var riktigt peppade och de lovade varandra att spelet skulle bli verklighet inför nästa år.

själv var jag ditbjuden för att spela mina vit päls låtar. jag gick upp på scen och tittade på publiken, men det stod helt still i huvet på mig. allt under hela dagen hade liksom haft plötsligt i vinslöv referenser. och så kom jag som liksom inte handlade om vinslöv ett dugg. jag kände mig nästan oförskämd. hursomhelst grattade jag en kille som vunnit en slägga som tredje pris i minigolftävlingen. och började spela och det gick hur bra som helst.

på vägen dit hade jag haft sån vånda. kvällen innan hade jag spelat i köpenhamn på en indiefestival och rumblat runt på barerna på nörrebro och sjungit karaoke. först vid fem var jag hemma och vaknade strax efter lunch i dålig kondition stressad över att behöva skynda mig till vinslöv. på tåget kollade jag ut över de städer jag passerade och tänkte. shit det här är eslöv som jag hatar, det här är höör som jag hatar, det här är hässleholm som jag hatar. men vinslöv var annorlunda. men så besökte jag ju inte vinslöv i sig, utan vinslöv så som det är i filmen.

dopingkontroll.com

rövpanda

igår på myspace hittade jag en dansk med namnet rövpanda. det hela såg så indie ut och på bilden stod snubben i en pandadräkt. så frågan är om röv verkligen betyder röv på danska? nåja, det kan kvitta. snubben heter hursomhelst rövpanda.

jag har en inneboende. i natt spelade vi bouble trouble. ett riktigt roligt 2 player spel. klarar ni 12:e banan? ja då har ni kommit längre än oss.

kanin kanon festival

Årets DIYpop fest:
KANINKANON FESTIVAL!!!!
Det bliver den sjoveste aften i mands minde, og jeg (mads) regner ved den lejlighed personligt med at pensionere mine gamle converse ved at danse dem ihjel! Så kom og dans med! Der er som sagt hele 10 bands for en flad 50'er (5 kr pr band!). Strip Squad er i øvrigt en meget eksklusiv danmarkspremiere!
-------
imorn åker jag för att spela på dansk indiefestival. å jag kan inte vänta på att ta den där mads i famn...

harbour rats

jag har varit och seglat i medelhavet. Mallorca - Ibiza närmare bestämt.

24580-96
här är naim (båten) i en hamn i saint antonio. en gaffelriggad kutter helt i trä och med 5 präktiga segel. och där nere i skrovet nånstans fanns den kabyss i vilken jag sov under en hylla på vilket skeppets bibliotek vilade sina av fukten skryngliga bokryggar. mycket sjömansromantik i den hyllan.
vi var 7 killar och 2 tjejer ombord som lotsades att vi var ett band som hette harbour rats och att vi var ute på turnée. varpå vi frekvent spädde på myten om oss själva. och med kärlek inför alla er som jag levt så inpå den senaste veckan. döper jag dessa kapitell i min dagbok till just harbour rats. tack för en bra resa!

24580-95
Den melonen simmade jag och min bror (till vänster i bild) med från magalufsstrand till där vi låg för ankar ute i viken. bilden är dock tagen senare och vi ser ut att gå för motor nånstans.

24580-94
for the ladies: kapten henrik yngwe. i regn med ett glas vatten, något bekymrad. vid horisonten visade sig otäcka blixtar med korta mellanrum.

24580-93
jag i en taubeaktig hatt på en bar i andratx, sista utposten på mallorca och morgonen efter seglade vi 14 timmar innan vi nådde ibiza. jag blev fett sjösjuk. båten krängde upp och ner i luften i ett spann på ett par meter. i mellanåt ville min arma kropp inte följa båtens rörelser. utan försvann istället plötsligt under mina fötter varpå jag mötte upp tikdäcket med en nättare smäll.
ett par sjömil ut tittade två delfiner nyfiket på oss och hoppade i en stilig båge bredvid båten. alla ombord reagerade starkt på detta magiska inslag och tillhandahöll i tur och ordning sin version av upplevelsen. 10 timmar senare simmade två nya delfiner framför båten, som för att visa väg och framför skönjade man nu allt tydligare ibizas höga sovande vulkaner.

24580-92
men ibiza är trots allt ibiza.
och där flödade det mojitos och caprinjos till min trut.

24580-91
dag som natt var badbyxor det enda jag bar ombord. och om morgnarna var jag aldrig vaken mer än 2 minuter innan jag dök över relingen. i havet fanns det gott om oblyga fiskar att kolla på. här har någon just slängt ett mariekex överbord och det man ser på bilden är dess åtgång på en tiondel blankt.

24580-90
det fanns mycket tid för att slöa ombord och tur var väll det, då det var ohyggligt varmt. redan andra dan liknade jag mest rosa pantern trots en bra svensk sommar.

24580-98
här är en vik vi la till i. och man kan se naim i bakgrunden. de flesta ställen vi la till på verkade näst intill okända för turister och det enda man såg var en och annan spanjor.
efter båten drog hade vi ett drag på en 12 cm. rullen på spöt var ordentligt spänt, men strax innan vi la till här hörde vi hur linan plötsligt började rulla ut. sedan var det bara tyst och när vi drog upp linan visade sig att fisken bitit av hela draget linan och allt. kapten som sällan visade några känsloyttringar pratade på mer än vad han gjort de senaste två dagarna tillsammans och menade på att det varit en svärdfisk och måttade upp över en meter med sina armar.