hello artlovers #32

När Paul McCartney träffade Elvis låg han tydligen i sin säng och spelade bas. Det gjorde tydligen stort intryck på Paul just detta att Elvis visade sig älska musik liksom på riktigt. På samma sätt var det minns jag när Vit Päls hamnade på en blöt efterfest med Darren Hayman och Darren arangerade upp oss i en kör. Han blev jätteivrig, vilket var underbart. Detta hörs inte minst på inspelningen som är ämnad för en särskild plats på en framtida B-side samling med oss.

http://www.news.com.au/common/imagedata/0,,5294217,00.jpg

yes she looks like a painting.
jakson pollock no.5.
come in to the forrest and taste the trees
o.s.v...



Pollock själv döpte bara sina tavlor med nummer. men Ian Brown får ut så mycket mer. jag skiter egentligen i Jackson Pollock, men att Ian Brown visar sig vara en artlover, det kan jag inte skita i.
det är en riktigt gammal kärlek den här låten. och jag kan uppskatta den än just för att den är så mild på nåt sätt.

Kommentarer
Postat av: Jonas

Åh så bra låt! Den hade jag glömt lite, jag hade den på ett blandband (alltså kasett) på 90-talet. De va tider det!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback