vara eller icke vara

jag jobbar nu som trädgårdsmästare på en jätteliten kyrkogård i tygelsjö. jag är ensam där med en gul liten bil som jag kör räffsor med. det är lite jobbigt att bara ha sig själv att lyssna på, så ibland sätter jag på en sommarpratare i i-poden. idag blev jag sittandes en längre stund i skuggan av ett träd. det var så varmt att luften dallra. och så tänkte jag som så: undra om inte detta är den bästa sommaren i hela mitt liv. jag tror fan det. sommaren 2008 i love every inch of you.

 
versaille
Ps: skillinge är bättre än franska landsbyggden.
där viskar säden
där hopar fjärillar i luften
där har jag supit och lagt mig i smutsen

och sedan blev det ljust all over again

Kommentarer
Postat av: klas

den var fin. dikten.

2008-08-07 @ 23:39:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback