skelett-tango

jag jobbar för mycket för tillfället för att kunna göra några större kulturella reflektioner här på bloggen. veckorna i plugget och helgerna på palladium. men då får jag ju å andra sidan en saftig lön i slutet av maj lagom till att sommaren börjar.

alla som brukar läsa här vet att jag sjukt nog bland annat blivit gympalärare. det spårar hur som helst alltid ur.
igår hade vi en kille där med vita träskor och rock som pratade skelett med halva klassen medan jag spelade rundpingis med andra halvan och så bytte vi vid halva tiden. det gick fantastiskt bra. mest för att jag kunde hävda mig så bra i matcherna och gick till final vid flera tillfällen.
efteråt satt jag och läkaren i det lilla gympalärarrummet och summerade lektionen. efter det gick jag och kollade omklädningsrummet så att ingen sjukat ur där inne. men ingen var kvar. ingen hade duschat men det skiter jag å andra sidan i.
sedan gick jag över skolgården som var full av vita benpipor. det kändes märkligt och lätt makabert. läkarens skelett måste ha rymt ur sin låda, tänkte jag med ett flin. samtidigt kunde jag inte låta bli att tycka lite synd om läkaren. snart skulle han upptäcka att hans skelett var stulet för att sedan finna det i bitar. söndersparkat och utspritt över hela asfalten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback