mejjan

Varför denna plötsliga mejeriet pepp? Där har väll inte hänt något på flera år. eller? jag har i alla fall en konstig bild av att det bara är Timbuktus funkband som spelar där hela tiden och då utan Timbuk, eller någon jeriko-aktig Afrikansom säkert är skitbra men som man ändå inte går och ser eftersom man inte har en aning om vem det är och så kostar det typ 700 spänn.

Nu ska jag på prova AWn (After worken) på turning twisted.
och nu ska jag göra ett dumt försök att lista mina favorit-uteställen i Malmö.

1. Översten
Behöver lätt ingen motivering. Behöver lätt ingen reklam heller. Det har inte hänt ett skit med inredningen sedan det byggdes. Översten har av naturliga skäl alltid folk ändå och låt oss bara hoppas att det mot all förmodan får behålla sin förhållandevis stora bortglömdhet.
2. Alianza
Sällan har ett så sunkigt ställe ändå varit så attraktivt. helt enkelt överfett.
3. Brogatan
Mest av pliktskyldighet skriver jag Brogis. Det är ändå där jag avslutar mest. och tja. det behöver inte vara något fel på en klassisk utekväll i Malmö.
4. Debaser
Jag har aldrig varit där en fredag eller lördag och kommer säkert aldrig göra det heller. Men överlag tycker jag dem lyckats mycket bra med det mesta.
5. De bästa barerna
Tempo, restaurang möllan och på besök. och pickwick.


PS. imorn är det kulturnatt. Hoppas de har lika goda gin och tonics på gallerie leger i år som föra året.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback