igår var så länge sedan

image316

Igår skulle jag på fest vid möllan. men likt en riktigt pallig dröm jobbade jag hela kvällen mot mitt mål utan att komma fram.

image314


Faktum är att jag fastnade på Victors, lilla torg. för tio år sedan gav farsan bort våra element till rörmockaren. Farsan ville ha moderna. sedan sålde rörmockaren elementen till victors. som en parantes kan jag säga att de nya elementen är skitfula medan det som är på victors typ är 100 år gamalt.

När jag var liten kunde man inte ens dricka kaffe på lilla torg och på vägen längs med saluhallen gick det bussar. malmö måste ha varit hur tråkigt som helst. jag tycker typ att malmö är tråkigt nu. men då måste det ju varit olidligt. min pappa t.ex. han brukade dricka öl på centralens restaurang och det var nog ett coolt ställe då. de hade modelltåg som gick runt uppe i taket. det och en gigantisk bananassplit var anledning till att jag och min bror alltid ville med.


image315

hursomhelst avslutades kvällen som vanligt hemma i min lägenhet vid karlskronaplan.

arikvbilder

Kommentarer
Postat av: Jonas

De va roligt att han som tatt fotot på lilla torg hette "Roony" (Alltså med två "o")

2007-10-05 @ 10:09:29
Postat av: dan

det var bättre förr.

2007-10-12 @ 16:55:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback