helgen v.45

I fredags tog jag natttåget till ystad och vidare ut till skillinge. sedan satt jag där med mina föräldrars döva hund och med min mor som var på gott humör och gjorde ett örsök att prata ihjäl mig. morgonen efter var det loppis och jag blev innehavare av stans flippigaste sängkläder och ett tiotal scarfar som jag tänkte sy ihop till ett överkasst.

Det är riktigt coolt att följa årstider. utanför vårt hus på åkern hade de dumpat ett fem meter högt berg av betor och på natten höll mössen under sängen mig vaken ett tag med sitt prassel. lördagen var också ett jerikobesök som var grymme.

för övrigt anser jag att framgångssagor vad beträffar band är vår tids madame bovary historier. allt för många har förläst sig på dem. och sedan blir de asdryga i intervjuer eller samtal. det är ungefär lika tråkigt som att lyssna på vad någon har drömt. i love music, men det blir i stort sett alltid platt och trist varje gång någon ska prata om sin konst eller musik.  jag tror på livet och jag tror på bra skämt. det är ungefär allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback