nya hav.

http://thumbs.ebaystatic.com/pict/37734429264040_2.jpg

Jag la precis upp en ny låt
(nya hav) och kände att jag ville skriva lite om den...
Men det är inte låten jag vill prata om. det är dess tillkommande och de som har spelat på den. många har passerat min lägenhet under helgen och allihop har tillfört något. något som jag själv aldrig hade gjort och det är det som är fett och anledningen till att jag tycker om resultatet.

I fredags kväll var jens och sofia förbi och efter ett par glas fick jag för mig att visa en låt jag nyss påbörjat. (då fanns bara trummor(fruity loops) och ack-gitarr). gjutet sa dem och fia tog initiativ till överfet kör. Jens tyckte jag skulle skriva text till en till vers. så jag löd. nu finns 2, men den första kommer igen på slutet. Klas har jag hängt med hela helgen så jag minns inte längre när han la bas men fett blev det som vanligt. däremot minns jag att han tyckte att den gick för långsamt så jag drog ihop trummorna i time-stretch och la om ackisen (kanske går den till och med fortfarande för långsamt, men det är rätt mycket orka på det nu...). på söndan var jens, sofia och klas över igen och la på grejer. och idag på lunchen var fredrik över och la lite glitterstänk med en el-gitarr. sedan spelade vi schack i trädgården och såg en fågel som vi var överens om att vi aldrig sett förut och att den var alldelles för snygg för att vara svensk.



och när jag talar om freddan måste jag också passa på att tipsa om solanders nya inspelningar. det är konstigt att jag inte hunnit göra det än, för det är lide lide!!!

Kommentarer
Postat av: Mandy

Mycket söt och trallig låt :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback