hello artlovers#17




Elmgren & Dragset


Idag har jag varit på pressvisningen av nya utställningen på
malmö konsthall.
och vad går egentligen upp mot en splajans ny konstutställning? de luktar nästan alltid likadant och ljuset är alltid så bländade ljust och interiören så sparsmakat och avskalad. man ba. ah konst!!

fredag 9e mars kl 19-21 är det vernissage.
och även om det är underbart med vernissage så rekommenderar jag ändå var och en att gå dit på en tid då ni tror att ingen annan är där, för där är många dörrar som ska öppnas och det blir helt enkelt inte lika spännande att öppna dem om någon annan redan öppnat dem och det redan står typ 20 pers där inne.

flippigast på utställningen var det rum där betraktaren blir bartender på en gaybar. visserligen påminner inte baren om någon annan bar jag har sett utan ser mer ut som en konsthall. menmen. art är art and i love it. det uppstod hurshomhelst en rolig och haltande diskussion mellan mig och mannen på andra sidan disken. Där han vände på alla mina frågor och påminde mig gång på gång om att det faktiskt var jag som var bartender och att han var min gäst. och det här med att han var gay överskuggades flera gånger om av det faktum att han var dansk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback