hello artlovers#15

det är artlovern i mig och ingen annan som de senaste kvällarna suttit uppe och googlat på gamla TV-spels kartonger. jag menar. det är väll ingen hemlighet att t ex atari gjorde helt fantastiska illustrationer till sina konsoller, kataloger, spel etc. i övrigt är jag den siste som brukar säga att saker och ting var bättre förr, men bara idéen med att göra 2600 med en träpanel är ju helt briljant. att jämföra äldre konsoller med nya är ungefär som att jämföra bilar. alla bilar gjorda innan 1970 är i princip snyggare än alla som är gjorda därefter. med viss reservation för ferrari o s v.

bilspel har inte minst en helt underbar estetik. jag menar vem blir inte sugen på att spela det här?

image220

nu för tiden spelar jag i stort sätt ingenting alls. blandannat har jag nån vajsing på orienteringssinnet vilket gör att jag blir sjösjuk av att spela så kallade first person shooter spel likt doom, wolfenstein, counterstrike etc. efter ungefär 5 minuter börjar jag få ont i huvudet och efter 15 mår jag så illa att jag typ måste kräkas. när jag var 16 och min bror 12, var detta bland det roligaste han visste. han frästade mig till att spela i alla fall. alltid med samma utdelning...

mitt bästa spel var carmageddon. jag kommer ihåg att jag körde runt planlöst i sanden på ökenbanan länge länge. snart glömde jag vad jag letade efter. men huvudsaken var att jag hade riktigt go musik i lurarna. och att där var en het brännande sol i horisonten.


http://www.atarimuseum.com/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback