danish lips

I julas spelade jag in två nya låtar och döpte dem efter två äldre medelålders män: Roger Moore och Leonard Cohen. Det var tänkt som ett komplement till paul simon-låten. Och nu är hursomhelst triologin klar. Den handlar inte ett dugg om personerna egentligen, eller har något om att vara äldre medelålders man. men jag gillar titlarna. jag gillar att ge låtar namn i stället för titlar. det är trevligt. 

ja. nu har jag sagt det. tänkte att det var lika bra eftersom jag fått säkert tio mejl med frågor om det där... och det är inte meningen att vara kryptisk eller skapa fler frågetecken kring varför låtarna heter som de gör, men jag har egentligen inget jättebra svar. jag har med tiden lärt mig att intuitionen alltid vinner över det planerade då man jobbar med låt-texter. i alla fall för mig. och titlarna öppnade hursom upp en hel del musik att hämta... på nått sätt... nåja.

och så vill jag för canariebloggen exklusivt dela med mig av en ny låt. Danish lips heter den. men har också gått uner titeln: danska brudar. den är egentligen inte klar. men det gör inte så mycket. Ola johansson är i alla fall med och spelar gitarr och vad mer kan man begära?

Vit päls - danish lips

å här finns roger moore, paul simon och Leonard Cohen... vit päls myspace

Kommentarer
Postat av: Anonym

Varför heter den danish lips här i bloggen och danska brudar på länken?

2007-01-18 @ 21:12:21
Postat av: calle

den heter båda.

2007-01-19 @ 12:43:04
Postat av: Jakob

Hej calle.
Live versionen av paul simon är bland det bästa jag hört med dig. Fantastiskt fin.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback