what´s live???

jag är så extremt svältfödd på bra konserter. det borde väll vara nått bra på gång? gick in på KBs hemsida och fann att de bara bokar såna där gubbar som gör sista chansen att se dem innan de dör turneer. jerry lee lewis, chuck berry, björn skifs...

nouvelle vague på kb på onsdag hade varit grymt. men det kostar. 150. zuck.
på torsdag är det en hyllningskväll till guided by voices i vinylbaren och ett robert pollack quizz. kul! men inte för mig.
ratatat spelar emellertid på inkonst på tors. 120 kr. hm. kan det kanske vara värt? NOW är dessutom förband.
på torsdag har även kollage ett arangemang på på besök. det har jag ingen aning om vad det är och vad banden hette har jag redan glömt. men deras ofta så udda bokningar är med all säkerhet värt ett besök.

På onsdag i nästa vecka spelar även scraps of tape på inkonst. just som man trodde att postrocken inte bara var död utan även bortglömd släpper scraps of tape en skiva följd av lysande recensioner och konserten är med all säkerhet värt ett besök. plus att man kan ju alltid hoppas att de har med sig balkanbandet som tydligen ska vara med på ett par spår på skivan.

Kommentarer
Postat av: Laban

Håller faktiskt med, längtar till att Debaser öppnar för då tror jag verkligen det blir bra. De har ju Of Montreal redan första kvällen och deras nya skiva är så jäkla bra.
På lördag har KB gjort en grym bokning också men bara i DJ båset tyvärr. Ilove! L´amour pour toi kommer poppa och techa KBs rockkids tillbaka till smileyeran och jag hoppas att du är där calle enbart klädd i en persisk matta på dansgolvet.

Postat av: Bärig

Får man verkligen missa nouvelle vague? En onsdag kväll passar de perfekt dessutom, hoppas jag är frisk nog. Är det någon annan som ska dit? Calle du får 200kr av mig imorgon, det täcker inträde och en öl och jag kan bjuda på en till och kanske ett eller två bra skämt, you have no excuse!

2007-02-20 @ 19:19:19
Postat av: calle

jesus kristus. jag hade verkligen behövt stålarna eftersom jag ska till sthlm kl 6 på torsdag morgon. men jag ska tänka på saken. nouvelles hade verkligen varit grymt. jag tror det kan bli skitbra.

2007-02-20 @ 23:04:01
Postat av: Micke

Jaaaa. Kom till vår releasefest med Scraps of Tape på Inkonst nästa onsdag. Det kommer bli musik, mat, dans och sång tills natten är till ända. Balkanbandet kommer!!! Det kommer bli kanooon. Kram.

2007-02-21 @ 09:09:24
URL: http://www.scrapsoftape.com/release.jpg
Postat av: calle

vadå micke? ska ni också släppa skiva på samma gång? när hände det? och finns det nån mer utförlig information i ärendet nånstans?

2007-02-21 @ 11:13:18
Postat av: Bärig

Behöver du låna lite pengar calle? Jag sålde min racer cykel för några dagar sedan så jag har lite extra om det behövs.

2007-02-21 @ 11:49:16
Postat av: calle

nej tack. det ordnar sig. sätt bara in de 200. det ordnar sig. men det blir nog inget nouvelles för mig. jag är sjuk.

2007-02-21 @ 12:06:50
Postat av: Bärig

Samma här, sick as a cat (man brukar säga sick as a dog men jag gillar hundar och vill inte att folk ska associera de med något otrevligt som att vara sjuk). Ha det bra i Stockholm, glöm inte klaga på höga taxipriser, dåliga falafel och Stureplansbrats.

2007-02-21 @ 15:24:02
Postat av: calle

glöm annars inte klassiker så som. "alla bara gillar kaffelatte", eller "alla bara stressar. och folk blir sura om de missar tunnelbanan fast att nästa går om två minuter".

jag har vuxit upp i en stad som bara andas klagomål på stockholm. det ena klagomålet lamare än det andra.

2007-02-21 @ 16:32:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback