stig fram ernst

jag har gjort nått mycket dumt. de som bodde här innan mig har målat över kaklet i mitt kök med nån mintgrön konstig plastfärg. för tillfället har vi massa byggare som ränner i trappen, så jag frågade en av dem om han hade några idéer på hur man tog bort färgen utan att skada kaklet. och fick tipset att blanda ut propplösarmedel med tapetklister och smeta på. men det har inte hänt ett piss. förutom att det nu ser riktigt förjävligt ut med torkad tapetklister och kausitk soda lösning på väggen. det värsta av smeten fick jag bort med en osthyvel. frågan är inte varför det inte fungerade, utan snarare, hur kunde jag vara så dum. och nu undrar jag om där är nån annan som vet hur man får bort skiten. det svider som fan om mina händer.

den här veckan har jag laddat ner en ny film varje dag. sedan brygger jag en kopp de-kaff och ser den i sängen innan jag somnar. det är varje dags bästa sak. igår såg jag "me, you and everyone we know". den var sjukt bra.

och så skulle jag vilja skriva nått om konsumtanterna och klä det i vackra formuleringar, för jag tror ingen har så söta kassörskor som vi i mitt kvarter. konsum är förjävligt. men tanterna är bara så himla fina. och på nått sätt ett så trevligt fenomen. varför är där bara tanter och varför är alla prick likadana, fast ändå så personliga. I love em.

Kommentarer
Postat av: Sinnesgrön

Jag tror du är inne på något stort. Först kom de borstade väggarna, sen fondväggarna. Sen kom tapetfondväggarna och panelgardinerna. Nästa stora sak kan nog vara hyvlade väggar, eller framförallt hyvlat kakel!

Jag ska få mitt badrum fixat, kanske ska man be om att få hyvlat kakel istället för "delfiner-hoppar-i-solnedgång" som jag har nu?

2007-02-15 @ 13:18:19
Postat av: calle

haha. jag vet i alla fall en som har sjukt snygga gardiner. i alla fall sjukt snygga gardinanordningar...

2007-02-15 @ 15:38:06
Postat av: rickemune

måste säga att det där gav veckans "skratta-högt-i-ensamhet".

shit, hyvlade väggar.

2007-02-15 @ 16:10:19
Postat av: calle

kom just hem från bauhaus med en grej som man ska knacka ner hela skiten med och sån där cement som man sätter upp nytt kakel med å alltihop. lika bra. det nya kommer bli snyggt.

2007-02-15 @ 18:32:00
Postat av: siri

jag har en smet som man ska använda till just färg på kakel. du kan få den, funkar apbra!

2007-02-15 @ 20:00:55
Postat av: Sinnesgrön

Är den hyvlingsbar? Det står inte alltid på burken, men det brukar vara en symbol som ser ut som ghostbusters-symbolen, fast med en osthyvel istället för att spöke, om det inte är en hyvlingsbar kakelpasta.

2007-02-15 @ 20:09:24
Postat av: Klas

är inte tanterna på konsum sura? har jag vrängd världsuppfattning?
Tyckte det var en trevlig tant mest och hon var ny.
kanske bara är jag.

Postat av: calle

tack siri. jag provar gärna din kräm.
och bry er inte om per

jo tanterna kan verka lite sura. men jag tycker på nått sätt att det bara är härligt och hemtrevligt.

2007-02-16 @ 11:00:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback