hello artlovers


24580-19624580-197

Jag har varit på galeri leger och sett roger metto utställningen. där var det skitcoola färger må ni tro. när det var som bäst var det som en fet paint shop pro remix på klassiska nationalmålningar. verry techno and i love it. på andra låg det stora klumpar med oljefärg och de förstod jag inte riktigt ska jag erkänna. men nog fanns det maxade färger även där. där fanns också en hel del enkla gubbar över färgerna föreställandes cowboys och indianer och jag kunde inte låta bli att undra varför och om inte det liksom var lite kitsch, men där var en grön som var skitfin. gå och se den!

Kommentarer
Postat av: Emily

Det är helt klart dags för en revival av cowboys och indianer, i synnerhet rosa sådana.

Postat av: calle

tja på ett sätt.
men på ett sätt är det så, vad ska man säga. odjupt.

2007-02-07 @ 15:22:47
Postat av: Emily

Det behöver det inte vara tycker jag, det beror väl på vad konstnären menar att förmedla. Jag är inget fan av kitsch. Däremot tycker jag inte att något blir odjupt för att det är kul, och enkelt kan vara genialiskt.

2007-02-07 @ 15:31:33
URL: http://blog.myspace.com/14615597
Postat av: Sinnesgrön

Jag va å såg en utställning på malmöhus i dag. Förstod inte den riktigt, massa med ljud, typ barngråt och dörrar som slogs igen, och så handlade det om fångar... tror jag. Förstod inte den som sagt. Fast det va rätt kul, och fisk/ödle/spindel-avdelningen med fladdernmöss va precis lika mysig som när man va barn.

2007-02-07 @ 16:07:26
Postat av: calle

ja självklart. men när en snubbe från norrland eller vad det nu var, målar rosa cowboys då tänds ändå en varningssignal i mig det kan inte hjälpas.

jag har liksom svårt att hitta ett budskap i det. men visst kan där finnas ett och även om det inte finns nått, så kan det ju vara bra ändå.

men kul - hm, så där. och estetiskt vackert - hm, så där.

2007-02-07 @ 16:10:48
Postat av: calle

å per har du sett sölapan i källaren. förbaskat söt å förbaskat synd om han!

per ska inte du och jag starta en konstblogg? vi kan gå på utställningar i basker och säga saker som: "nej usch den var för brun", eller: "fin helikopter".

2007-02-07 @ 16:14:59
Postat av: Emily

Haha, nyss var du helt på och tyckte att alla skulle gå och kolla in de "skitcoola färgerna"...

Du borde starta en konstblogg, så jag kan skriva kommentarer som att "brunt är ett uttryck för glädje hos vissa" och sånt.

2007-02-07 @ 16:28:59
URL: http://blog.myspace.com/14615597
Postat av: calle

ja. du kanske borde vara med. det där med basker var naturligtvis ett skämt. men jag tänker ändå att bloggen ska vara väldigt possitiv. att man gör den av den enkla anledningen att man trots allt älskar konst. och så får man skriva precis vad man vill.

men apropå på utställningen tycker jag fortfarande att den var väl värd ett besök. det var ju bara min åsikt.

2007-02-07 @ 16:42:17
Postat av: Emily

Ja, det hade varit grymt. Det är massor av utställningar nu och inom den närmsta framtiden som verkar vara väl värda att blogga om.

Fast jag hade inte haft något emot basker.. Jag är positivt inställd till baskrar, även om jag inte äger någon.

2007-02-07 @ 16:54:08
URL: http://blog.myspace.com/14615597
Postat av: calle

jag anser att basker vore lite för lundaspex. även om till exempel bergman är snygg i sin. kör hårt!

2007-02-07 @ 17:32:09
Postat av: Emily

Ok, strunt i baskern, jag har ändå ingen. Har du varit på Sara Sze på konsthallen? Det verkar intressant.

2007-02-07 @ 18:17:42
URL: http://blog.myspace.com/14615597
Postat av: Sinnesgrön

Jag är fortfarande principiellt emot bloggar, men det börjar släppa lite... Fast jag går gärna och kolla på konst ändå!

Sara Sze's utställning på konsthallen är riktigt bra. Jag gick den guidade rundturen och fick höra att hon inte bygger allt själv. Fast jag gillar det ändå. "Snart" är det dags för nästa utställning på konsthallen och jag tycker den verkar riktigt häftigt, den med.

2007-02-07 @ 19:31:37
Postat av: Emily

Kul att Sara Sze var bra, jag får pallra mig dit innan den stänger.

Ja, nästa verkar hur spännande som helst, jag gillar att "snarare gå vilse än att få en allmän överblick". Den ska jag definitivt gå på.

Vad jag verkligen verkligen ser fram emot är Cindy Sherman på Louisiana. Det kostar ju en del att åka dit, men det är en så mysig utflykt och både byggnaden och trädgården är värt turen i sig.

2007-02-07 @ 21:16:41
URL: http://blog.myspace.com/14615597
Postat av: Anonym

Har inte Cindy Sherman ställt ut på Rooseum i Malmö en gång i tiden? vill minnas att jag sett en utställning, eller i varje fall ett par foto av henne (bl.a ett där hon hade en dräkt på sig så det såg ut som hennes tarmar trilalde ur henne, och som va helt gjord i godis).

2007-02-08 @ 12:24:38
Postat av: Sinnesgrön

Glömde fylla i namn på förra inlägget...

2007-02-08 @ 12:25:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback