hello fashionlovers #1

en enkel sanning när det kommer till mode är att mesar klär sig trendigt.
medan personer med konstnärlig förmåga kombinerar enkel färglära för att få till det. god konst har med evighet att göra och dagsländor kommer aldrig innanför skinnet på något. de lämnar våra medvetanden i samma stund som de lämnar rummet oavsett om vi gillar det vi ser eller ej.

I "hello fashionlovers" ska jag presenter mina förebilder.


image341image343image344
alla känner till taube. han hade astöntiga luta och gjorde fördomsfulla låtar om kineser och spanjorer och kvinnor. men jag bryr mig inte om taube för hans musik. jag älskar honom för hans kläder. hans fru berättade i en intervju att han varje dag köpte en färsk nejlika för att bära på rockslaget. och hur hon för att spara på hushållskassan brukade sätta den i vatten på kvällen, men att han likförbannat slängde den så fort han kom hemifrån för att köpa en ny. ständigt drömde han om platser långt härifrån och lät sin kreativitet flöda när det gällde att bära upp det i sitt yttre. Superromantiskt och super oblygt...

image346
och så verkar det nästan som om kunskapen gått i arv lite grann, för sven-bertil är absolut inte tappad bakom en vagn. inte för att jag gillar brats-stil. jag tycker bara sven-bertil är cool. big up för skräddarsydda loofers. till skillnad från sin far har sven-bertil också ett face.

ps. en inte så cool stil är arn-stilen om någon trodde det. arn är också ett jättetöntigt namn. som arne fast utan e ... (arn(e))... what´s up med det Guillou?

Kommentarer
Postat av: klas

evert var ball men S-B är bara töntig. Ändå lite väl mycket östermalmstönt i stilen.

Postat av: calle

S-B är inte tönt. och evert är inte död. aldrig.

2007-12-24 @ 11:32:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback