---

sedan fem år tillbaka har jag med jämna mellanrum åkt fram och tillbaka till stockholm. till en början bodde jag alltid hos leif. första gången sa jag att jag inte hade några lakan eller sovsäck med mig. det gör inget, sa han. å så fick jag sova i en soffa som var 3/4 delars mig tilldelad en riktigt smutsig restaurangfleece. en sådan där fleece som finns på alla uteserveringar och som det kan stå kamel i ena hörnet på och som är ungefär 2/4 delars mig. då hade jag inga vidare preferenser på komfort. å tänkte inte vidare på det. men idag kan jag inte dra en restaurangfilt över mig utan att tänka på leif och det som var då...

idag vann malmö med 4-0.
som vanligt var jag på brogatan. där var som vanligt även anders andersson iklädd kavaj och jeans. jeans med nått tryck... det oroar mig. varför ska han hänga där för? det där kvasi-kultur-personligheter i malmö hänget har satt talangfulla fotbollsspelare i fördärvet förut.

Kommentarer
Postat av: Laban

Älskar Anders Anderssons blogg, ska bjuda in honom och spela skivor någonstans snart, tror det kan nå oanade höjder. Jeans med tryck, hahahaha!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback