calle redogör för sig och sin mp3spelare.

hade jag haft en sådan där lastfmgrej som berättar och redogör för vad man lyssnat på mest det senaste dygnet skulle det se ut ungefär så här.

1. little wings
de är ju sjukt bra! bäst är kanske magic wand skivan. little green leafs är också bra t.ex. men den har ingen bas, men framför allt ingen bastrumma så man orkar aldrig lyssna igenom hela på en gång. bästa låten är kanske whale mountain. ladda ner den vetja, så får du kul!

2.  M.Ward
tja. vet inte varför. men låten outta my head till exempel. den är ju grym.

3. fibes oh fibes - emotional.
kan inte säga att jag tycker den är bra direkt. och kanske ska man vara misstänksam mot något som låter typ prince "in the year of the slick", som det här ändå är... men jag ger den ett försök. det är ändå shitnajs med trender och get up är en grym låt.

4. John Holm.
har du nått emot progg ska du inte lyssna på det här. Inte för att John Holm är i första hand progg. john holm är i första hand grym. lyssna till exempel på sommräng så ska ni få se hur känslig han är. 

5. faith evans
ja lite faith evans blev det allt i morse.

"i would not take away the rain
after all it made me who i am."

/Calle

Kommentarer
Postat av: rickemune

shit, calle...jag vet, little wings är så jäklans jäklans bra, tror jag håller leafs-skivan som nummer ett.

Själv kan jag inte sluta lyssna på Russian Futurists. Som hifi när det är bäst.

2006-10-10 @ 16:46:54
Postat av: calle

micke jag kan tänka mig att du gillar dem.
en gång tänkte jag messa dig om tipset. men så glömde jag bort det. en gång för längesedan var vi hos dig och lyssnade på massor av musik. borde kanske vara dags igen nån gång?

2006-10-10 @ 18:48:51
Postat av: rickemune

det är alltid dags för dig att komma hit å lyssna på musik, ännu mer sen IT-eran träffat mitt hem.

2006-10-10 @ 18:52:36
Postat av: Anonym

kom hit!!

För övrigt så har russian futurists gjort en låt som heter, ja just det "paul simon".

2006-10-10 @ 18:55:45
Postat av: calle

ja. jag hörde det och var förväntansfull. men den var rätt trist har jag för mig. eller?

min "paul simon" handlar om hur mycket jag älskar honom, typ. men att han är bäst på våren. inte så mycket vintern. en hyllning.

2006-10-10 @ 23:02:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback