the cohen treat

en av mina bästa julklappar fick jag av mig själv.

(to the cohen treat)

Kommentarer
Postat av: calle

jag sammanfattade just mina favoritskivor med paul simon på the dudes bloggen och tänkte att jag skulle försöka mig på en liknande kommentar till cohens karriär...

jag ska inte säga att han var dålig i början. men han var ännu ett ungt vin och lät helt klart alldelles för mycket som en average 60-tals ikon med gitarr. se ex. bob dylan. och han skulle komma att bli fan så mycket bättre och personlig med tiden. först på 80-talet hittade han en nisch där han liksom viskar och väser ovanpå okulta midi-inspelningar.

mina favorit leonard cohen plattor är hursom så som följer (i ordning):
death of a ladies man (77)
new skin for the old ceremony (74)
I´m your man (88)
Field commander cohen; tour of 79 (01)
Songs of leonard cohen (68)

2006-12-30 @ 16:51:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback