plötsligt i vinslöv dagen.

igår var jag i vinslöv. det var nån sorts årlig fetival för fansen som älskar den där filmen som jag typ sett halva en gång för länge sen och inte kommer ihåg särskilt mycket av. nu var där i alla fall folk från hela sverige som fotade sig tillsammans med holger och hans moped utanför perssons taverna. fotandet och autografskrivandet ville aldrig riktigt ta slut. sedan var där frågesport där vissa kunde allt. en göteborgare vann. han hade även med sig en idé till ett plötsligt i vinslöv spel som han diskuterade ivrigt med några som var riktigt peppade och de lovade varandra att spelet skulle bli verklighet inför nästa år.

själv var jag ditbjuden för att spela mina vit päls låtar. jag gick upp på scen och tittade på publiken, men det stod helt still i huvet på mig. allt under hela dagen hade liksom haft plötsligt i vinslöv referenser. och så kom jag som liksom inte handlade om vinslöv ett dugg. jag kände mig nästan oförskämd. hursomhelst grattade jag en kille som vunnit en slägga som tredje pris i minigolftävlingen. och började spela och det gick hur bra som helst.

på vägen dit hade jag haft sån vånda. kvällen innan hade jag spelat i köpenhamn på en indiefestival och rumblat runt på barerna på nörrebro och sjungit karaoke. först vid fem var jag hemma och vaknade strax efter lunch i dålig kondition stressad över att behöva skynda mig till vinslöv. på tåget kollade jag ut över de städer jag passerade och tänkte. shit det här är eslöv som jag hatar, det här är höör som jag hatar, det här är hässleholm som jag hatar. men vinslöv var annorlunda. men så besökte jag ju inte vinslöv i sig, utan vinslöv så som det är i filmen.

dopingkontroll.com

/Calle

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback