What have the germans ever done for us?

Jag vet att det är billigt att sparka på Tyskland. Men ärligt talat, finns det någon anledning att respektera detta land? Förutom att rasera romarriket (historiens mest smakfulla diktatur) och styra upp två världskrig så är de jävligt tråkiga. Jag kan komma på fem (5) bra saker som Tyskland har lyckats producera:

1) Bach
2) Goethe
3) Fritz Lang
4) Kraftwerk
5) "Himmel över Berlin"

Berlin, ja. Man kanske ska ge den staden props för att ha tjänat som inspirationskälla för David Bowie och Brian Eno (och även Lou Reed, men han var ju aldrig där) på 70-talet. Eller att alla billiga bostäder i östeberlin har varit positivt för konstscenen där på senare år. Men sakta i bakcarna! Vi snackar fortfarande Berlin, en ful jävla stad som är extremt sliten och deppig (jag vet, jag har varit där). Är det Paris? Är det Florens? Är det Barcelona? Är det New York? Nej, precis. Till och med London är vacker jämfört med Berlin (om man inte är got).

Fast när vi ändå är inne på den parallellen, ska det sägas att tyskar faktiskt är snyggare än engelsmän. Jo, det är sant. De klär sig kanske betydlgit sämre, men de har inte lika mycket att skyla. Alla engelska blokes och tarts ser ju bara förjävliga ut, otympliga köttklumpar med fantastiskt ointressanta ansiktsdrag. Inte konstigt att de var tvungna att uppfinna mods-kulturen. Kläder, skivor, accessoarer, vad som helst för att distrahera från fulheten. Om det är några som någonsin har önskat att de var någon annanstans, i en lite bättre miljö med lite bättre människor, så är det engelsmän. Och man fattar varför.

/Nicholas

Kommentarer
Postat av: Anonym

hade tysarna vunnit ww2 hade devo varit allas favoritband.

2005-10-06 @ 12:25:44
Postat av: Altro

på mosvarande sätt var de extremt snygga australiensarna tvugna att uppfinna den extremt smaklösa surf-kulturen. altså, snyggt folk = ful sukultur, fult folk = snygg subkultur.

2005-10-06 @ 18:19:19
Postat av: Anonym

Det där sista håller jag verkligen med om. Jag menar, inte undra på att de är besatta av mode och popkultur i Tokyo.

2005-10-07 @ 14:58:13
Postat av: Caroline

Hallå?! KOMPAKT! jävligt bra skivbolag

2005-10-15 @ 11:43:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback