Niklas "live-bloggar" från LSS-boende

på dagen sover man och på natten lyssnar man på vit musik. det är så jag har det. jag tror ingen fattar hur jag har det när jag jobbar natt. minst fattar dom som lallar om att jag "gör en insats". det leder medelklasslistan att von oben hylla folk som man tycker är dumma i huvet för att dom har ett skitjobb. folk tror nog att jag lider mer än jag gör. fråga mig om jag lider så ska jag svara.

den vita musiken är pop med kraft och härliga melodier. kan ni tänka er något vitare? ja, det kan ni. ni kan tänka er piotor. det är den vitate musiken som finns. juden till trots. billie the vision är också väldigt vit. om ockra är en nyans av vit så är billie the vision ockra.

("men billie och piot är ju just pop med kraft och härliga melodier". jaha. det tänkte jag inte på. men det stämmer ju så klart.) 

jag kommer från och med nu att försöka kompensera min frånvaro på den officiella canarie-hemsidan med en helt sjuk hög närvaro här. till exempel kan jag skvallra om att malins bror gör en dvd om the kristet utseende. om jag fattade saken rätt fick han uppdraget för att dom tyckte han var skön att festa med. the kristet utseende är det slutgiltiga beviset på att det räcker med ett riktigt korkat bandnamn för att man ska få kultstatus.  men malins bror är verkligen dö-trevlig, så helt snett ute är dom inte. han har också gjort en rolig video åt sitt eget band absurdo culto. när han var nere sist så snackade vi om hur metal kunde influeras av leo cohen. jag sa nog en hel del saker jag inte trodde på. som att det lät spännande. men låten var fan grym, det kanske kan vara nåt för direktörerna att kolla upp. typ lo-fi-metal.

ingen av sufjan stevens skittråkiga delstatsskivor är dagens skiva, för det är "stands for decibels" av the db's.

Kommentarer
Postat av: calle

Kristet utseende ligger bakom textraden:

Kittla mig i röven med en fjäder
Säda i mitt dyra vinglas

Låten behandlar som jag ser det högadelns lättja och svineri.
Jag får känslan av att låten är sådär 200 år försenad.

2005-10-06 @ 12:47:55
Postat av: calle

Kristet utseende ligger bakom textraden:

Kittla mig i röven med en fjäder
Säda i mitt dyra vinglas

Låten behandlar som jag ser det högadelns lättja och svineri.
Jag får känslan av att låten är sådär 200 år försenad.

2005-10-06 @ 12:48:03
Postat av: Altro

haha

2005-10-06 @ 18:15:27
Postat av: Absurdo Culto

Tjenare Niklas!
Var tvungen att vältra mig i dina vänliga ord om mig, man tackar, tackar, tackar ...
För övrigt får vi la se hur och när det blir 'Kristet' på dvd, har ju lite att stå i ...
vi hörs & syns!
/D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback