Ett boybands historietema.

Märkligt nog har nästan alla boyband gjort musikvideos med 20-talstema, där killarna klär upp sig i Gilbert O´ Sullivankeps, manchester kavaj i en matt brun färg, golfstrumpor, eller löst åtsittande brallor och hängslen. Och så är där alltid någon med hatt, trenchcoat och tunn mustach som dyker upp och fotograferar dem med en kamera som har en sådan där jätteblixt.

         Varför har alla boyband en 20-talstema period? Varför inte romartiden? eller stormaktstiden? Kanske har alla boyband helt enkelt en väldigt märklig uppfattninga av historia. Det är nästan så de verkar tro att historien består av modern tid och 20-talet. Så när producenten säger: "Vi ska spela in en video till babygirl (rent hypotetiskt namn på boybandets låt) och jag tänkte att vi skulle ha en liten historisk touch den här gången". Så tänker alla i boybandet unisont: "yes, nu har jag chansen att hångla med en tjej som har uppkringlat hår och långt pärlhalsband. Det är gött".


Jag har kollat lite på idol på sistone. Det är förvånansvärt att se hur nästan alla har anamatt boy band/big brother stilen och pratar ömt om Michael Jackson. För egen del har jag nyligen tagit mig ann: division of laura lee - rockband of sweden stilen. Tack MQ för den! Det var länge sedan jag kände mig så snygg.


/Calle


Kommentarer
Postat av: Erik

vill inte vara petig, men...
"Att ta sig ann något" stavas "Att ta sig an något".

peace

2005-10-11 @ 18:17:33
Postat av: Erik

vill inte vara petig, men...
"Att ta sig ann något" stavas "Att ta sig an något".

peace

2005-10-11 @ 18:18:15
Postat av: Nicholas

Ge mig romarriket-videos! Briljant idé.

2005-10-15 @ 01:38:03
Postat av: Caroline

Det stavas analt inte inte annalt

2005-10-15 @ 11:42:29
Postat av: Andy Pig

Varför väljer pojkbanden 20-talsestetik?
Jag skulle vilja vända på frågan.
Varför väljer inte alla estetik från 20-talet, alltid?
Ärligt talat, varför måste varje ny generation återupptäcka 70-talets fula färger och pinsamma byxor. Varför är 60-talets töntiga frisyrer och vulgära hippie-batik lika populärt år efter år? Det glada 20-talet är helt enkelt det vackraste årtiondet människan åstadkommit hittills, och det är bara konstigt att vi ännu inte sett en tok-revival av hattar, tunna mustacher, rökrockar, vevgramofoner och sifoner. Handen på hjärtat: Vad är snyggast? Volvo 740 eller en gangsterbil? Caroli City eller Davidshall? Och vem är coolast? Peter Siepen eller Tintin?

Andy Pig

2005-10-17 @ 10:06:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback