2010-06-28

Igår var en lång och märklig dag. vaknade 05:00 och trodde att jag hade hjärnhinneinflammation. packade snabbt min väska och klev ut i den svala morgonluften, fast besluten att skaffa hjälp. gick ner till Rue rivoli och somna på en bänk, bara för att vakna av att en duva petade ner grenar i ansiktet på mig från trädet ovanför. jag hade inte huvudvärk längre och kunde nu se tillräckligt vaket på det för att förstå att min nattliga oro bara berott på att jag skulle flyga.

åt frukost på ett bageri och tittade på folk som var på väg hem från efterfest. fulla och bakfulla på samma gång. och i samma stund som solen nådde över hustaken så frös jag inte alls.

johannes hämtade mig på malmöcentral med sin buss vilken han nu inrett med snygga orangea gardiner.
I folkets park fanns den största storbildsskärm jag sett. minns inte längre vem som spela. fick nycklar av en tjej till Simons lägenhet vid tjacktårtan (möllanrondellen) som jag ska hyra över sommaren. där knallade jag sedan runt på ett lenoliumgolv i en lägenhet utan lampor och försökte känna mig hemma. öppnade fönstret och tog igen lite jag missat på SVT-play.

Kommentarer
Postat av: Lina

Måste bara säga att jag älskar Vit Päls.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback