2010-07-13

min mor har fostrat mig med historier om presidenter och andra storheter som läste latin på nätterna av egen fri vilja för att en dag bli något stort. Jag har inte övergett tanken på att bli något stort. men det har varit lata dagar här på sistone.

Köpt en saltvattentvål och badat naken i hamnen varje kväll. det kan låta som en bagatell, men det är det inte. känslan att gå och lägga sig efteråt är obeskrivbar.

har lotsat att min mobil har radioskugga, men den fungerar egentligen utmärkt.

slarvat bort en del saker utan att bry mig nämnvärt. däribland min gitarr som jag av misstag ställde mot väggen på södra förstadsgatan.

på en av mina planlösa cykelfärder plockade jag vad som såg ut att vara hampa och la på mina föräldrars cykelskjul för att torka. skulle aldrig få för mig att röka något och kan egentligen inte förklara varför jag gjorde så. hursomhelst plockade farsan bort det och gav mig en trött blick som jag inte lotsades uppfatta. hur ska man förklara något som man inte har svar på? bättre att trycka undan vissa minnen för att sedan låta skammsköljningen plåga en vid tillfälle långt från nu.

har också hittat en gubbe som har en vingård. han bjuder gärna på en skvätt mot att man ställer lite intresserade frågor. men det är det inte värt. skånskt rödvin smakar pecka. ang. vitt är jag av åsikten att bara det är kallt så går det ner. eventuellt får man truga med t.ex sprite.




Kommentarer
Postat av: felicia

hej calle ska vi bli vänner du och jag?

2010-07-13 @ 17:29:30
Postat av: calle

felicia, jag vet ju inte ens vem du är. men varför inte. friends 4-ever!

2010-07-15 @ 15:58:59
Postat av: felicia

bra. jag försöker leta upp dig under resan till melonia i jesusparken på lördag. om du vill får du vifta.

2010-07-22 @ 13:22:09
Postat av: fanny

det heter låtsas. med å. hörde att du är lärare i svenska c så det kanske är bra att veta :)

2010-09-18 @ 22:57:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback