Malmö I´m back

jag överdrev när jag skrev att jag hatade malmö. det är nämligen inte sant. att komma hem imorse och lägga sig på sängen var som att lägga sig på ett moln. det är vardagen jag hatar. detta monster av tristess, som är omöjlig att bekämpa eftersom han byter skepnad och spelar rävspel etc.

scoopet är i alla fall att hipsters i sthlm ser ut som dåtidens rockstjärnor d.v.s. författare anno 1890 - 1940. som på gamla svartvita foton med handrullade cigg. eller med tennisprinsen clothing och med backslick som en gammal pilot.

I malmö har hipsters i enkelhet e-bay sneakers, palestinasjal och en välsittande T-shirt med neondetaljer.


här tennisprinsen i second hand kläder från beyond retro på åsögatan södermalm.

 
albert Camus använder en rock från Judiths herr på hornsgatan södermalm.


fresh prince bär en träningsoverall från n.k.o.t.b. fersensväg i malmö

Kommentarer
Postat av: christine

underbart modeinlägg

2007-10-09 @ 18:31:51
Postat av: calle

du tillhör sthlms-stilen, lätt!
ps. nu är det typ krig mellan de två maffiagängen i sopranos.

2007-10-09 @ 22:47:26
Postat av: Marcus

haha, roligt! jag väljer stockholmshipsterns stil framför malmöhipsterns stil varje dag i veckan.

Postat av: Caroline

vilket bra inlägg.så jävla sant. jag älskar att det som är "inne" i Malmö int eär inne någonsannastans. all den där fattiga elctroclashen och tights och rolig t-shirt.
Men det är fint på nåt sätt, på samma sätt som utvecklingstörda är gulliga.

2007-10-10 @ 11:25:51
Postat av: calle

amen carro. asså passa dig. utvecklingstörd?

2007-10-10 @ 13:06:18
Postat av: allmoge

Aj, aj, aj.

Någon får slipa till riktigt bra argument för det klavertrampet. Huj.

2007-10-11 @ 08:03:15
Postat av: calle

på ett sätt kan jag hålla med om att jag på ålderns framkant aktar mig för att se ut som en unge skippin´ of to school med häng och prickiga kallingar och roliga strumpor och något annat flippigt, för att ha mössan på i matan och allt det där. å andra sidan vill man inte se ut som steve martin i hans senare filmer heller. ljusblå skjorta d.v.s.

2007-10-11 @ 14:42:47
Postat av: mickerune

ja shit, neon är märkligt.

2007-10-11 @ 22:07:12
URL: http://thedudes.blogg.se
Postat av: dan h

jag har flyttat från malmö nu, efter 2 år av hata-malmö-gnäll. i göteborg är det bra, men jag har kommit på att jag inte alls hatar m-ö. dock saknar jag de lite udda ställen som: lorensborg (mormor), jägersro (b&w/wessels) och oxie (ma+pa).

2007-10-12 @ 16:59:37
Postat av: Caroline

Hej,

jag skoja ju bara.

SNälla nån, vad tror ni om mig.

"kram"

2007-10-14 @ 02:59:34
Postat av: calle

carro du var ändå en giver i konversationen... dan, jag skanar dig. hör av mig nästa gång jag kommer till göteborg, så styr vi upp nått med ola och john och klabbet.

2007-10-14 @ 14:59:02
Postat av: Anonym

ändå "lätt inte", eller hur?

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=3035

2007-10-16 @ 11:43:14
Postat av: dan

låter bra det calle. keep in touch!

2007-10-26 @ 21:26:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback