vitaby visited

kolla vilka coola 80-tals frisyrer.
värsta festen i vår trägga på österlen.

image274
jag ba tjabba
han ba eeeey

image273
jag ba clitsplit
han ba törley

24580-275
jag ba det e ace.
han ba det e husarm
hon ba ---

igår var jag på loppis i vitaby. köpte rollerblades för tio spänn. och så köpte jag en tik-skål. får jag den för en femma. han ba: åo naäu. men jag fick köpa den för sex. jag trodde han skämta men nope. businuiess. och i bakgrunden åkte det förbi ett koleldat lok med en tjock svart rökkupol och vissla gällt.

det var mer loppis lite längre bort och jag frågade en man om jag fick lifta. det fick jag. och han körde av någon besynnerlig anledning runt i en gamal london taxi. baksätet påminde mer om en tågkupé i liten skala, och där satt jag med min bror och en tant i kamoflage-kläder och jan guillou-väst. min bror köpte tennisbollar av en tant som plockade fram 4a vita bollar ur en stor påse. hon menade på att det var bättre dajs i dem vita. vadå dajs? tänkte jag. nau kan nij lejka pojkaar, sa hon, när jag kände på studsen. och så fråga hon om det var bra dajs. och jag svarade att det var bra dajs.

Kommentarer
Postat av: Klas

jag överdiggar denna bloggen.
ses ikväll


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback