tatuerarvalsen

evert taube är så fruktansvärt bra och utflippad. jag tänker så småningom ställa mig i ledet och göra en platta med taube tolkningar.  vit päls sjunger taube och så med mig lutandes tillbaka i en korgstol på däck med ett glas portvin.

ibland springer man visserligen på problem. så som i inledningen till tatuerarvalsen.

ganska mycket folk här på banan ikväll

trevlig och bra musik
fastän antik
borta i bahia, säg sjung faderia
var det bara negrer och skräll och skrik

i det här fallet väljer jag att se det som en metafor för min bild av hur det är att gå på klubb. hur det så ofta är riktigt kass techno eller nått och alla är fulla och enas om att det är ball fast att det så uppenbart är keff. bara negrer och skräll och skrik. negrer är alltså en metafor för dum svensk medelklass menar jag att taube menar.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback