mitt sommarlov

spaghetti, mackor och öl. det kan inte vara bra och det är heller inte mitt förtjus, även om man uppenbart skulle kunna tro det. idag tar jag en vete-fri dag för att svälta ut demonen som korumperar min själ. välkommen vin och potäter.


i torsdags hittade jag en tvillingklädd. kolla så glada vi blev.

nattdopp. är det bästa nu. häromdagen var det en mindre storm när jag och josef kom ner. havet var svart och i rullning och hade det inte varit för belysningen från västra hamnen hade man inte sett det alls. vi skrek för att nå fram till varandra. jag blev stel av regnet och i luften hann jag tänka att nu har jag fanta mig hoppat, för att sedan höra ett dån följt av total tystnad och harmoni för några korta simtag under ytan innan jag åter nådde ytan där stormen och vågorna rådde. öresund är mitt bästa sund. i blindtest skulle jag känna igen det direkt. om vi nu av någon anledning mot förmodan skulle skiljas åt för så mycket som elva år. det är smaken av mina bardomsbad. mina första simtag. alla gamla klasskamrater och döda före detta husdjur.
morgonen därpå låg jag kvar i sängen och lyssnade på
bergmans sommarprat från 2004. han pratade om en av sina favoritartister som kom att ägna hela sin karriär åt dansmusik. "fett", han jag tänka innan han avslöjade att det var johan strauss d.y. valskungen som han syftade på.

Kommentarer
Postat av: Musselkahn

Käre Calle,



När jag ser ditt namn kommer jag att tänka på när vi var sjutton år gamla. Musiken var allt, och beväpnad med gitarr på Pelles café var livet oemotståndligt.



Sköt om dig, min kompis från förr.

2008-07-20 @ 20:47:57
Postat av: calle

du är fortfarande i mina tankar.

2008-07-20 @ 22:12:24
Postat av: Tysklektion

Alla gårdagar tillhör minnet. En del ihågkommes med sorg, andra med glädje. Historien är huggen i sten. Var är vi nu? I morgon?



- En musselformad eka

[email protected]

2008-07-20 @ 22:39:43
Postat av: klas

blabla.

2008-07-24 @ 23:25:45
Postat av: calle

klas: sjadd-app!

2008-07-25 @ 10:08:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback