blood on the tracks

kursen i sthlm var inget för mig. nu är jag hemma igen och inser följande, ooops inget jobb och ooops inga pengar, men med en stor aptit på livet som tur är. tyvärr lär ni inte se mig på krogen särskilt mycket framöver, där jag annars så ofta synts till med mina tre livskumpaner: förströelse, lättja och lusta. jag har helt enkelt inte råd. så nu ska jag börja hänga med: flit, pluggfrossa och arbetsmoral istället. så ses vi igen när jag får min nästa stora lön d.v.s. tidigast 25e mars, då jag mager som en droskhäst åter kan träda ur min kukong av grubblerier och långt hår för att skåda dagens ljus.

long hair -long life
short hair - nice wife
(sa en snubbe till mig i indien. egentligen vet jag inte riktigt vad det ska betyda, men passar det inte in här och nu, så vet jag inte var det någonsin kommer att göra det.)

Kommentarer
Postat av: Jonas

Hey hey hey. Blir å hushålla med resurserna med andra ord. Nöden e ju uppfinningarnas moder...öh. (så heter det väl inte.. men det kan stämma bra ändå)

2008-01-25 @ 13:00:55
Postat av: Freddan

Mi casa su casa kalle. Anja stämmer in här i bakgrunden.
Ring och boka middag när det passar!
Välkommen hem.

2008-01-25 @ 13:17:51
Postat av: calle

ah. home is where the heart is.

2008-01-25 @ 14:17:28
Postat av: annelie

jag cyklade förbi ditt hus idag och tittade lite längtansfullt upp mot dina fönster, tänkte att där bor inte calle mer.... men så får jag se att du är tillbaka! TACK!

2008-01-27 @ 22:34:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback