careless whisper

när jag i dessa tider hör saker som beverly hills, new kids on the block och fresh prince är jag beredd att osäkra min revolver. fattig stil. skitsamma.

igår sprang jag av en slump över lyriken till careless whisper. på grund av produktionens slicka kläder och ändå världens klämmigaste sax har jag gått misste om dess helt fantastiska text i egenskp av powerbalad. check it out:

I'm never gonna dance again
Guilty feet have got no rhythm
Though it's easy to pretend
I know your not a fool

Should've known better than to cheat a friend
And waste the chance that I've been given
So I'm never gonna dance again
The way I danced with you


Ps. i natt låg jag vaken och lyssnade på hur hösten patrullerade utanför och bytte ut all luft. sedan sparkade han in min dörr och jag fick gå efter ett extra täcke. mina element har ännu inte kommit igång.
den som ändå fick vara på landet. gå en stranpromenad med velorjacka. byta raggsockar och äta tomatsoppa och ostmackor och tjolla en film. slurp.


Kommentarer
Postat av: Inanna

"Guilty feet have got no rhythm" är en av de vackraste textraderna known to mankind.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback