mellan sopraons och söndagssömn

Jag kommer ihåg när jag, kåre och atli delade en student-etta på smålandsnation i Lund. Vi gjorde sopranos till veckans höjdpunkt. Köpte besynnerligt godis på affären vid bussarna på bankgatan, släckte ner och höll andakt. Detta är fem år sedan got damn it och det är bara två avsnitt kvar innan hela skiten går till ända. jesus. jag kommer t.o.m. sakna tonys obligatoriska sexscener. alltid på rygg och alltid med ett flämtande leende efteråt. heY!

jag är i stockholm på sjätte våningen vid hornstull. vädret har varit mycket klart och gula löv har virvlat ända upp till fönstret och fortsatt förbi. medan båtar har åkt mellan två hus där nere. det får mig att inse hur mycket jag hatar malmö. jag borde flyttat för två år sedan, men jag var för slapp och visste inte vart jag skulle. inte hit dock. klotets nordligaste miljonstad efter tomteland. det är människorna som håller mig kvar. jävla skit. jag gillar dem för mycket. och kanske just nu lite grann jobbet som gitarrlärare. det är roligt och så tjänar man cash.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback