måkläppen

Bilden ?http://mix.mmpab.com/fbgk/Bilder/Banan/Vy-380-pxl.jpg? kan inte visas, då den innehåller fel.

Det här är ön måkläppen som ligger på falsterbos sydligaste spets, mitt mellan två hav. därute häckar sälar och dit ut skulle man kunna vada om man hade fått, men ön är fridlyst. ön ändrar också form för varje år och först på 90-talet växte den ihop med fastlandet. hursomhelst gick jag så långt man kunde häromdan för att kolla om jag såg några kutar. tvvärr såg jag inte ett skit i motljuset över havet. men jag stod där länge och väl och väntade på nån form av tecken. havet lät och fåglarna pep lite grann när jag gick tillbaka över en myr. då och då bröt en fluga tystnaden när han kom för nära örat och efter att jag klättrat över en sandvall stod jag på en golfbana. så här i efterhand har minnet kryddat hela händelsen med en stor nypa mystik. så jag får väll åka dit igen nån gång. fast då tar jag med en kikare. förresten är det många bögar med kikare på buss 100 som ska ner till falsterbo och kolla på fåglar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback