Band in box, live 1e april!

Den 1e april spelar Band in box på klubb hidden handmetro.
och siri som är kvinnan bakom succén band in box har ställt upp i en exklusiv intervju för canariebloggen.
chek it out...

image223

Vad händer på metro den 1e?
då ställer klubben hidden hand till med fest, eller kanske snarare söndagshäng, men häng är ett så fult ord för något så fint. iallafall: ett av douglas många genialiska projekt jian ska spela, och så jag förstås. och så blir detpremiär för band in box division syd.

jag får mycket bilder av din musik. tänker du musik i bilder?
inte regelrätta bilder, men absolut i någon visuell form. mest former och färger, extra mycket just nu faktiskt, men det beror nog mest på att jag är lite kajko i skallen. jag körde in i en tant igår. i allafall ser jag, snarare än hör, musik. det är en störning tror jag. jag och alla autister har den.

hur ska en riktigt go låt se ut?
den ska vara skär och lite ihålig och kännas lite som höganäsglasyr. och gärna lätt monoton. och kanske lite svulstig, men inte för mycket. och gärna ha en del som är lite ful så att man blir glad igen när den fina delen kommer.

vad har du för band nu för tiden?
när jag spelar in är jag helt själv, det är lite det som är grejen med ett lådband, alltså, att man är blygsam vad gäller platskrävande konstellationer. å andra sidan suger det att stå på scen själv, jag hajar inte alls folk som gör det. således har jag dragit ihop sex stycken skära vänner, och det låter så sjukt bra!

dagens instrument?
trumpet, lätt. jag har fått långtidslåna en tuta av en plutmun jag känner. snart har jag en hel blåsorkester hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback