min dagbok

min blogg, min dagbok och mina blommor lider alla av samma typ av omsorg. först vattnar jag dem tre gånger endera dan, för att sedan glömma bort dem och istället inte vattna dem alls på ett par...

nåja. jag tyker hursomhelst väldigt mycket om dem alla tre och tänkte därför bjussa på de senaste i min dagbok:


(2007-01-18)
har varit i simrishamn i början av veckan. I måndess när jag åt frukost i skillinge sprang det en mus över golvet. jag ska inte säga att jag blev skitskraj. men jag ska ändå erkänna att jag på direkten gick från nyvaket till helvaket tillstånd. sedan la han sig under ett skåp och jag passerade med behörigt avstånd. jag blev nojig att han skulle nypa mig i foten. mitt förnuft sa åt mig att han inte skulle göra det. men tanken var tänkt, så det spelade ingen roll.

(2007-01-17)
asså allt pajar för mig i år. det började med att nån snodde min gitarr på nyår. sedan pajade min dator så att man inte kan lyssna på musik i den. och nu pajade min toalett. varje gång jag gjort the does and the deeds måsta jag skruva på en skruv på baksidan för att fylla tanken. å det låter ungefär så här: squeek squeek squeek psssh. och sedan får man skruva tillbaks den igen. squeek squeek squeek stopp.


(2007-01-05)
idag har jag lånat en bernard senner på 30 kg. vi var i bokskogen. det första milton som han hette gjorde, var att springa rätt in i skogen. "milton", ropade jag till en början och sedan, "milton ditt jävla helvet". tio kritiska minuter följde och sedan stod han plötsligt bara där bakom en stor gran-gren, flämta och såg gullig ut. sedan fick det bli koppel och det skulle förvåna mig om inte min arm blivit åtminstone två cm längre.

Ikväll är det nöjesguidefest. undrar vem som får hångla med den glade och den sure? den sure fixar jag lätt. men den glade. nja. han har nog sitt på det torra.

(2007-01-04)
här är saker jag provat i en vitlökspress idag och vad som hände:
oliver - funkade sjukt bra.
cashewnötter - funka inte alls, inget kom ut.
rödlök - blev bara vatten.

en kul grej är att pelle har flyttat in mitt emot. och igår var jag hemma hos mig och han hemma hos sig och så tittade vi på varann medan vi pratade i telefon.

en annan kul grej är att ossian, sofie och en som hette peter har varit här och bott på min parkett.

det är vinterland i folkets park och varje kväll spelar de svinhög sjukt syrig musik som ekar i min lägenhet. nu är det nått med trumpeter. låter förjävligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback