dygnet runt, wat´s up?

dygnet runt listar årets malmö-människor som gjort livet roligare under 2007, men lyfter inte sin blick en cm utanför sin egen krets.

var är t.ex alla fotbollsspelare? var är mannen som driver en teater i rosengård bara på ren vilja, vars resultat säkert inte är sämre än all annan skit-teater? var är någon som kanske gjort något för barn, öppna förskolan eller whatever...? Istället får man drass med lamont t.ex. vad har de gjort för att fördjupa mig som människa, eller för att ha det roligare, eller för att åtminstone ha blivit full?

dan park är visserligen inte helt oförtjänt med. han har i stort sett varit på alla konserter som jag varit på och headbangat, när alla andra stått still och tittat ömsom på bandet och ömsom på han som headbangar. det finns gott om band i den här staden, men inte särskilt många som bryr sig. ekvationen går inte ut. jag tror vi har en band-bubbla på väg.

Kommentarer
Postat av: Jonas

Gött att Dan e me. Dan går i min klass förövrigt...

2007-12-20 @ 21:35:42
Postat av: hannes

Jag håller med, bra inlägg kalle!!!!

2007-12-24 @ 17:48:05
Postat av: calle

ja, fast vad hade man väntat sig egentligen...

kom hem snart.

2007-12-26 @ 15:35:02
Postat av: dan h

ja, fan vad gött det kändes att inte bo i malmö längre när jag slängde ett öga på den där bajslistan.

2007-12-26 @ 20:15:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback