boulange

i frankrike fanns croisanter överallt. tro fan att man mådde då!
suget faller inte så sällan på. i malmö kan man då gå till le petit boulangerie å det e lika med livet.
de bryter på franska. ibland får man tag på en skåning som bryter på franska och kallar en monsieur för att det är bra för buissinesen och ibland får man tag på en som är for real. men jag klandrar inte han friggern*1. när jag gick i högstadiet sålde jag godis på mif-matcherna. jag hade röd keps och röd jacka och en låda på magen. gick mellan raderna och skrek godis, godis. men buissinessen kom inte i gång på allvar förrän jag byte till gaudis gaudis, svinhögt.

*1svenne som vill vara frasse.

det där med siffror i skrift anses f.ö. vara värsta coola i Lund. t.ex: "vad många utövare av det svenska språket kanske inte känner till är att matte*2 och husse*3"

*2 är en förkortning för matmor
*3 är en förkortning för husfar

PS: idag hittade jag ett ställe vid rönneparken som sålde pizza för 25 kr och falafel för en tia. jag han läsa 2 kapitell ur hemingways "en fest för livet" innan min falle hann bli klar. sedan frågade han vad jag ville ha för sås. jag sa blandad. och då fick jag söt-sur sås. jag kommer ihåg när söt-sur sås var nytt och falle var nytt. hade detta varit då hade jag kanske sagt att den var god bara på ren vilja. eller kanske inte ens då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback