det sämsta jag hört.

det handlar mycket om musik på den här bloggen. och det är för att den här bloggen i huvudsak handlar om saker som jag tycker är gött.
en av grundtankarna bakom den här bloggen var att jag endast skulle skriva om musik som jag gillar och vill uppmärksamma, för att i sin tur lämna det som jag inte gillar i det dolda. men nu har jag hittat något som jag i allra högsta grad tycker är skit. jag tycker det är så vansinnigt dåligt att jag faktiskt inte ens klarar av det. jag blir helt enkelt tvungen att lägga min präktiga åsikt åt sidan för att gnälla.
och det är neil youngs samlings skiva decade som är ömsom live ömsom riktigt som det gäller. låt er inte luras av att han faktiskt gjort en och annan rätt fin låt. för i stort sätt allt är så fruktansvärt kasst och akustiskgitarrtråkigt och gnälligt så man kan få spel.

/calle

Kommentarer
Postat av: Laban

hahahaha! arg calle, min nya bästa calle. Glöm inte làmour a trois fest med mr suitcase på retro fredag. Vi ska dansa hela natten och sen nattbada, jag är pepp!

2006-09-07 @ 11:12:53
Postat av: m. baker

säker på att dc inte spelar skoj med dig nu?

2006-09-07 @ 11:44:01
Postat av: calle

osh. vad jag är pepp på lördag. imorn är det laddning. gå på konsthalllens vernisage och sen i säng.

och ja, jag är säker på att jag inte pallar neil young. nån sa till mig "men du måste ju i alla fall säga att han är bättre än den där låten "jag vet en bot som heter anna"". och faktiskt "boten" handlar åtminstone om ett högteknologiskt nutida problem. neil young handlar om att vara gammal och cp.

2006-09-07 @ 19:39:52
Postat av: calle

jag har gillat neil young. men plötsligt kommit på attjag var lurad.

det är inte så att jag är nyfrälst av 20p genus eller nått. gud nej. jag skulle aldrig sätta min fot på ett sånt plejs fy fan. men the band är också cp. mångmiljonären i jeans bruce springsteen med. jävla rädisa. rent politiskt alltså. röd utanpå men bara vit inuti.

2006-09-07 @ 20:10:24
Postat av: m. baker

hahaha!

2006-09-08 @ 12:20:10
Postat av: Laban

eller hur baker, det här är den nya calle. Ser fram emot några arga päls låtar.

2006-09-08 @ 14:46:25
Postat av: calle

ok. jag ska lägga av. jag menar ju inte det där. att jag inte gillar genus d.v.s. resten får stå!! men först måste jag bara berätta att sebadoh är så jävla kasst. men det är väll i sig ändå ingen som bryr sig om så gammal indie.

jag ska bryta surtrenden med att berätta att jag megadiggat idag. the cure - caterpillar och the honeydrips - åh caroline. det är grejer det!

2006-09-08 @ 17:18:31
Postat av: Niklas

Ok, "man kan inte vara röd då man är rik"-argumentet. Fräscht.

2006-09-11 @ 18:34:38
Postat av: calle

det är inte det. det är att bruce är så jävla hög på testosteron att han bara gapar och skriker. se t.ex. born to run. än värre blir det dock med ghost of tom joad. den är så fruktansvärt tråkig och man tycker ju bara synd om honom för man vet ju att han innerst inne bara vill tjoa och tjimma i alla fall. och ja han är en rädisa. en amerikansk björn afselius typ, som höftar lite om "den lilla människan"...

2006-09-12 @ 12:01:07
Postat av: Niklas

betyder det här (om den lilla människan) att du omvärderat vilhelm moberg?

2006-09-12 @ 18:30:57
Postat av: Calle

Nej fy fan! jävla bög. precis som bruce.

Nej då. skämt å sido. V.M. är king som vanligt. även om min hype på honom kanske inte är så brinnande aktuell just för tillfället. och bara för man inte gillar bruce, så betyder ju inte det att man måste tycka illa om alla andra miljoner band i världen. eller rädisor för den delen. även om rädisefaktorn mellan bruce och V.M. egentligen inte går att jämföra.

2006-09-12 @ 22:47:30
Postat av: calle

ok. wille crafoord är ändå sämst.
den skämmige skamlösa jäveln.

2006-09-18 @ 22:49:40
Postat av: macrus

sanning

2006-09-19 @ 20:49:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback