canariebloggen årskrönika 2006

det är mindre än en månad kvar till jul och alla årskrönikor, och eftersom canariebloggen jämnt är så tidigt ute med allt så kommer min årslista redan nu.

absolut sämst

bob sinclair. jag hatade den där vissellåten redan från början.

bästa låt.
justin timberlake - my love. ok det är kanske dumt att sätta en låt som sin favvo of the year bara för att man lyssnat på den 5 gånger om dan i minst en vecka. men jag tycker liksom att my love är så bra just nu att jag kan liksom inte låta bli.

bästa skiva.
jag tycker det är viktigt att årskrönikor hyllar sin samtid. en åretslista ska naturligtvis lyfta fram det som var bäst, men är å andra sidan rätt meningslös om den inte sätter fingret på vår samtid och lyfter fram det som kommer föra utvecklingen framåt. jag menar, vem bryr sig om tidningen mojos årskrönika. den måste ju se mer eller mindre likadan ut för varje år.
ändå väljer jag dinosaurien thåströms skebokvarnsvägen 209 som min bästa skiva 2006. ebba grön har aldrig betytt ett piss för mig. jag kände till deras hits som rätt keffa punklåtar på svenska. men med skebokvarnsvägen är allt förlåtet. jag bryr mig inte om vad thåström gjort tidigare. lyriken på skebokvarnsvägen är så fruktansvärt stark. snart märkte jag att jag kunde alla låtar utantill och att jag var helt inne i dem, formuleringarna och bilderna dem skapade. jag åkte till och med till köpenhamn bara för att få vara där där thåström är i sina låtar.

bästa nykomling
hm. myspace. (ps
dalai lamas myspace)

övrigt
den där tough alianceskivan asså. ojojoj. alla mina minnen från sommaren 2006 är arkiverade i den.
andra plattor som kom 2006: the knife - silent shout, hot chip, cat power - the greatest, M.ward - post war

Kommentarer
Postat av: Erik

Mindre än en månad kvar till jul och jag fyndade ett par grillor igår. När börjar hockeysäsongen?

2006-11-28 @ 13:18:51
Postat av: calle

hey hey hey!! så fort där blir is min vän, då har jag skrillorna redo för jag är sååå pepp.

2006-11-29 @ 12:12:14
Postat av: Jakob

har mixat my love.. om du inte hört den..

http://www.box.net/public/4k9udqzdli

fullt upp i skolan för att mixa vit päls. Garanterat på lite senare..
ses snart. ha det..

Postat av: calle

bra jobbat mr dj!

2006-12-01 @ 18:54:57
Postat av: calle

lily allen - smile, är årets bästa låt just nu ierförsig.

2006-12-02 @ 12:32:45
Postat av: calle

lily allen - smile, är årets bästa låt just nu ierförsig.

2006-12-02 @ 12:33:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback