surfs up

det är sommar och canariebloggen har legat nere. Internet har heller inte fått den uppmärksamhet som det förtjänar.
nu är jag i stan för första gången på länge och tänkte ta igen och redogöra för lite av det som har hänt sedan sist.

24580-71
först var jag i bohuslän å gjorde ingenting.

24580-73
här: en av bohusläns många maneter.

24580-72

och så fångade jag en fisk som jag gav bort.
och vad passar då inte bättre till bilden än texten till once i was med tim buckley

Once I was a soldier
And I fought on foreign sands for you
Once I was a hunter
And I brought home fresh meat for you
Once I was a lover
And I searched behind your eyes for you
And soon there'll be another
To tell you I was just a lie
And sometimes I wonder
Just for a while
Will you remember me


24580-78

24580-76
På midsommar var jag i kåseberga (ale stenar) där gick jag omkring på kullarna hela natten.

24580-74
nu bor jag ute i skillinge. där jag jobbar i restaurangen på en sommarteater. här är brorsan och vår hund och flygger drake precis utanför huset.

24580-75
här är jag på väg till jobbet. min chef är 16 år och goth.

24580-79

I min lägenhet i malmö bor för tillfället en hund med strumpor stor som en pony. och han suckar högt på golvet.  undrar varför.  det är en jätteklagande suck som jag inte visste att hundar kunde.

När jag kom hem hade bakers också gjort en cover på mina moves som var väldigt gyttig! och som jag blev glad att höra.

http://www.zshare.net/audio/my-moves-mp3.html

/Calle


Kommentarer
Postat av: jonathan

Hej Calle, du verkar ha en fin sommar. Nàr jag var liten var jag i bohuslàn, ute i skàrgàrn, en gàng. Dà lekte vi med maneter. Har dom ett utvecklat nervsystem? En annan gàng firade jag midsommar dàr. Det var bara nàgra àr sen. Dina bilder binder samman mina sporadiska minnen.
I àr firade jag midsommar i Kattvik. Det ligger inte sà làngt ifràn Bàstad. Ryktet sa att att det var dàr Richard Gere badade naken. Sjàlv valde jag att bada i badbyxor. Vi dansade ocksà, och drack tòrleys. Sen la jag ut min medhavda madrass i en liten lekstuga. Den var inte stor nog, ens fòr mej, men fòtterna fick plats pà altanen.
Nu àr jag i Jàrna. Min mamma har fyllt 50 och igàr fick jag vara mitt allra bàsta sociala jag. Det gick bra. Jag hòll t.o.m. ett kort litet tal! Stor fest. Imorn ska jag till Stockholm à hàlsa pà min kompis Joel. Dà vill jag bada igen och kolla in Paul mcCarthy pà moderna.
Min Pappa har lòsenord pà sin dator! Varfòr?! Min systers bàrbara har italienskt tangentbord. Men det funkar ju ganska bra.

Ha det fint. Vi ses i Malmò.

2006-07-03 @ 00:41:22
Postat av: Anonym

Tim Buckley!

2007-05-07 @ 18:03:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback