streetcalle

Igår träffade jag en spanjor som upplyste mig om att mitt namn betyder gata på spanska. Streetcalle, sa han och log.
Det är härligt när ens namn ger så coola asociationer. 
När jag började högstadiet kom det en lag som gick ut på att man skulle integrera olika skolområden med varandra. Typiskt nog fick min skola eller malmöstad eller vem det nu kan ha varit det där helt om bakfoten och placerade alla med icke svensk klingande namn i samma klass. medan alla andra klasser svämmade över av svennar. Klass 7E som sedemera blev 8E och så vidare hängde alltid på samma plats i rasthallen och varje gång de såg mig började de sjunga: "In the city/City of angels/keep me rockin` Calle Cali-fonia". "Ah lägg av", sa jag i ett försök av omvänd psykologi få dem att fortsätta långt efter det att 2 packs och dres california love hade lämnat hitlistan.

Jag har legat nerbäddad hela veckan och döm av min förvåning när jag kom ut i morse och såg att det inte fanns nån snö längre nånstans. Men istället har bajset tittat fram. Och i mängder. Se upp. keep your eyes on the streets.
Trotoarerna i mina kvarter är i nån form av tegelmix med brun/orange/röd/svarta nyanser i fyrkanter. Skåne är platt, men trotoarerna är gamla och böljar fram på grund av ojämnheter från gamla vattenpölar etc. Och det är här jag kommer sick saxa fram de närmaste dagarna med another sunny day från belle and sebastians nya skiva i mina lurar eller i min hjärna.
Belle and sebastian har alltid låtit extremt FM anpassat. Och det är säkert exemplarisk musik att prova sin nya hi-fi utrustning med. Och i fallet another sunny day kan jag ge mig fan på att den är producerad efter att lyssna på i bilen. Ljudet vore perfekt i en bilstereo och låten går som tåget. 

/Calle


Kommentarer
Postat av: Niklas

jag gillar faktiskt funny little frog. det känns pinsamt. låttiteln är pinsam. den hade inte varit pinsam om någon annan. men belle and sebastian "funny little frog". det blir pinsamt.

2006-02-10 @ 20:00:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback