stilleben


stilleben är för mig ett nytt ord som jag lärt mig i år. konstigt är det med vissa ord som man vet finns, utan att man för den skull lär sig dem. och sedan plötsligt bara: "aha stilleben är alltså att man ställer upp en massa saker på ett bord och målar av dem aha".
sedan måste man använda sin nya kunskap för att den ska stanna kvar och här är således min lista på stilleben som ska målas...

1. en stor stark, en skål jordnötter (på ölkaffet)
2. gitarr, mixerbord, ramonesalbum (snyggt)
3. indian och kines skakar hand, (på möllan)
4. packe cigg, snusdosa, snöboll och dukat julbord

Kommentarer
Postat av: John

calle. även om en indian och en kines skakar hand uppställda på ett bord så ska de väll ändå inte betraktas som "livlösa föremål"?

2006-12-19 @ 21:13:27
Postat av: calle

jaha. ännu ett kriterie för stilleben med andra ord.

2006-12-19 @ 22:34:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback