a night with the canarierecords

Ok, här är sanningen. Egentligen har jag en hemtenta och det går skitdåligt och nu skriver jag något annat...

Men jag tänkte i alla fall att jag skulle berätta lite om "a night with the canarierecords", kvällen den 16:e sep på caffe barbro då Big strong union, allt är musik och Billie the vision spelade live och Dennis från rundgång spelade skivor. 

Vi började marknadsföringen lördagen innan med att köra en ackustisk förfest på rundgång i Malmö. Men samma morgon ställde av olika anledningar både Allt är musik och Billie the vision in. Det kändes som en dålig start, men Big ship spelade och var då andra sidan alldelles ruggigt bra och täckte det mesta av besvikelsen.

Följande dagar satte Laban upp affischer i varenda liten vrå på möllan och det måste ha gjort susen för alla förköpsbiljetter var slutsålda redan innan veckan var slut.
     När jag själv var ute med affischer stötte jag på ett gammalt ex. "Hur går det med fotograferingen", frågade hon och jag försökte påminna mig om ifall jag någonsin fotograferat överhuvudtaget och misstänkte att hon kanske blandat ihop mig med ett annat ex. Samtidigt upptäcker jag att hennes ögon har bytt färg och jag börjar fundera på om hon inte lagt in färgade linser av något slag. Sedan berättar hon om sin egen fotografering. Hon visade sig ha gjort något av en karriär. Bl.a. varit med och spelat in Günthers nya video. Hon frågar hur det går för mig och jag berättar att ibland spelar vi och ibland inte, och att jag har en studio i min gardeob. Jag tänkte att det skulle göra henne avundsjuk att jag har en stor garderob, eftersom jag har en fördom om att alla fotografer vill ha sitt eget mörkerlabb hemma.
      Jag ger henne en flygare och hon fågar om vi är i behov av en video, och jag lovar att höra av mig när den dagen kommer.

 Den 16:e flöt på smidigt som bara den. Alla banden var jättebra och folk verkade genuint intresserade och gillande. Vi sålde öl för 10 kr styck och publiken blev som barn och fransmän med att öppet visa vad de tyckte. En bit in i Billie konserten var det många som inte kunde sitta stilla längre och började i stället dansa till de fina svängiga låtarna. DJ Dennis hängde sedan på bra och lämnade ingen oberörd.

När vi sedan stängt och börjat städa hittade vi bl.a. en sko på dansgolvet och kunde inte låta bli att fantisera över den stackare som trampat ut i höstpölarna i bar strumpa på ena foten.
        När städningen väl var klar och kassan inventerad försvinner Laban iväg då han tidigt nästa morgon ska agera tränare för ett lag boulejuniorer på en viktig kupp någonstans i mellansverige. Jag vill här också passa på att rikta ett stort tack till alla andra som var med och städade och rent allmänt funktionerade. Utan er hade det helt enkelt inte gått.
        Just som jag blir ensam kvar ramlar det in några kompisar som försäkrar att alla andra ställen i stan har stängt och att det här är ett utmärkt ställe att ha efterfest på. Vi äter upp resterna av den linsgryta som vi haft till försäljning under kvällen och först nu smakar ölen riktigt gott  hos mig. Jag har liksom varit för stressad för att känna det tidigare. Eller som Jonathan Richman en gång uttryckte det: "I ought to be so tired. But I was wide awake since I was so inspired". Och detta tackvare alla fantastiska band och alla fantastiska människor som kom och alla andra som hjälpte till att göra detta till en helt oförglömlig kväll.

Vi på Canarierecords är oerhört peppade och snart kör vi igång igen. Håll utkik...


/Calle

Kommentarer
Postat av: Sonic

Respekt till personen som varit med och spelat in en Günthervideo! Günther 4-ever!

2007-07-23 @ 14:07:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback